All for Joomla All for Webmasters
Arama sonuçlarınız

Tapu Hizmetleri

Tapu Randevu

Tapu dairesinden randevu alma işlemleri!

Tapu dairesinde gerçekleşecek alım satım işlemleri için öncelikle randevu alınıyor. Randevular seçilecek tarihte, uygun bir saat aralığında, TC Kimlik ve Tapu Senet Bilgilerine göre müdürlük kontenjanına göre alınabiliyor.

TC Kimlik ve Tapu Senet bilgileri uyumu kontrol edilmekte ve eşleme durumunda randevu verilmektedir. Bu eşleştirme T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü bilgisayar sistemi üzerinden yapılmaktadır. Bu nedenle randevu alma işlemi sırasında Nüfus Cüzdanı ve Tapu Senedi belgeniz yanınızda olmalıdır.

Randevu aldığınız saat aralığından 15 dakika öncesinde başvuru yapmanız gerekmektedir. Gecikme 15 dakikayı geçerse, randevunuz iptal edilecektir.

Tapu Muamele

Konutunuzu seçtiniz, karşı tarafla anlaştınız ve sıra tapu işlemlerinizi halletmekte, daha tapuya gitmeden birçok evrak hazırlığı sürecine acaba sorunla karşılaşır mıyım kaygısı ile başlıyorsunuz. Pegatek bu konuda güvenle danışabileceğiniz emlak danışmanları ile sizi bir araya getiriyor.

Tapu Kaydı İncelemesi

Gayrimenkulün kayıtlı olduğu tapu kütüğü ile gerekirse tescile esas belgeler üzerinde (resmi senet v.b) incelemeler yapılmaktadır.
Düzenlenecek inceleme raporunda mevcut kayıt durumu ile varsa üzerindeki hak ve kısıtlamaların sonuçları belirtilmektedir. İncelemede isteğe bağlı olarak son on yıllık veya kök kadastro kaydından itibaren taşınmazın tüm tedavülü (geçmiş kaydı) incelenmektedir. Bu incelemede gayrimenkulün geldi kayıtlarında işlem hatası olup olmadığı, kamuya bedelsiz terkler (yol,yeşil alan v.b) yapılıp yapılmadığı, tescillerin sicil düzenine uygunluğu belirtilmektedir.

Belge İncelemesi ve Düzenlemesi

Tapu işlemlerine yönelik düzenlenen belgelerin mevzuata ve işlemlere uygunluğu incelenmektedir (vekaletname, mimari proje , yetki belgesi ). Kat mülkiyetine yönelik olarak ayrıca aşağıdaki belgeler düzenlenmektedir.

a) Kat mülkiyeti listesi düzenlenmesi (arsa payı belirlenmesi ).

b) Kat mülkiyeti yönetim planı düzenlenmesi ( tek ve toplu yapılar ).

Tapu işlemlerinde kullanılacak belgelerin önceden incelenerek, işlemlere uygun hale getirilmesiyle tapu işlemleri en kısa sürede tamamlanacak,belge eksikliği ve içeriğinden kaynaklanan gecikmeler yaşanmayacaktır. Günümüzde mevzuat ve uygulama sıkça değiştiğinden düzenlenecek belgelerin mevzuata ve uygulamaya uygunluğu sağlanmış olacaktır.

Kadastro ve İmar Danışmanlığı

Kadastro durumu incelemesi

Gayrimenkulün kadastro paftası incelenmektedir. Kadastro paftası ile tapu kaydının uygunluğu kontrol edilmektedir. Farklılık varsa belirtilmektedir. Paftasında varsa irtifak hakları (geçit ,mecra ,havai vb.) ve değişiklik işlemleri (kamuya terk ,ayırma, bina gösterimi vb.) hatalı bir çizim olup olmadığı incelenmektedir.

İntikal

Tapuda veraset ve intikal işlemleri

• Mevcut uygulamada Maliye Bakanlığı üzerinden veraset ve intikal ilişik kesme yazısının alınması zorunlu olduğu için bu yazı olmadan tapuda intikal ve sonrası satış gibi işlemler yapılamıyor.

• Maliye Bakanlığı tarafından yazının verilmesinde de vefat eden kişinin veraset ve intikal ilişiğinin kesilmesine yönelik 1957 yılından günümüze kadar kapsamlı bir inceleme yapılıyor.

• İncelemede bütün murislerin söz konusu taşınmaza yönelik süreçleri araştırılırken, bu incelemenin sonunda ortaya çıkan veraset ve intikal vergisi tahsil ediliyor.

• Tüm bu işlemlerin sonrasında da tapuya “ilişik yok” yazısı verilerek, taşınmaza yönelik satış ve benzeri işlemlerin yapılabilmesinin önü açılmış oluyor.

Veraset

Vefat halinde, vefatı gerçekleşen kişinin öncelikle mirasçılarının kimler olduğunun belirlenmesi amacıyla, mirasçılar tarafından talep edilmesi halinde Sulh Ceza Mahkemesi’ne veya notere veraset ilamı istemi yapılıyor. Belge alındıktan sonra mirasçılara kalan taşınır ya da taşınmaz malların ilgili belediyelere bildirimi gerçekleştiriliyor.

 

İşlem Takibi

Gayrimenkul devirleri, kat mülkiyeti, ipotek tesisi, irtifak hakkı tesisi (üst hakkı, intifa vb.) ve benzeri konularda tapu müdürlüklerinde veya diğer dairelerde işlemler takip edilmekte, takip edilecek işlemin mevzuata uygunluğu ve işlem belgelerinin yeterliliği kontrol edilmektedir.

Tapu işlemleri hukuki, teknik, idari ve mali bilgiyi gerektiren işlemlerdir. Mevzuat ve uygulamalar sürekli değişmektedir. İşlem sahiplerinin söz konusu değişiklikleri takip etmesi hayli güçtür. Tapu işlemleri için gerekli belge ve bilgi düzenin zamanında ve sağlıklı olarak sağlanması, işlemlerin en kıs sürede ve sağlıklı olarak sonuçlanmasını sağlayacaktır. Tapu işlemleri , tapu uzmanlarımızca en kısa sürede sağlıklı ve süratlı bir şekilde sonuçlanmaktadır.

Gayrimenkul devirleri, kat mülkiyeti, ipotek tesisi, irtifak hakkı tesisi (üst hakkı, intifa vb.) ve benzeri konularda tapu müdürlüklerinde veya diğer dairelerde işlemler takip edilmekte, takip edilecek işlemin mevzuata uygunluğu ve işlem belgelerinin yeterliliği kontrol edilmektedir.

Tapu işlemleri hukuki, teknik, idari ve mali bilgiyi gerektiren işlemlerdir. Mevzuat ve uygulamalar sürekli değişmektedir. İşlem sahiplerinin söz konusu değişiklikleri takip etmesi hayli güçtür. Tapu işlemleri için gerekli belge ve bilgi düzenin zamanında ve sağlıklı olarak sağlanması, işlemlerin en kıs sürede ve sağlıklı olarak sonuçlanmasını sağlayacaktır. Tapu işlemleri , tapu uzmanlarımızca en kısa sürede sağlıklı ve süratlı bir şekilde sonuçlanmaktadır.

Bilgilendirme ve Danışmanlık

Tapu işlemlerinde uygulama ve mevzuatına yönelik güncel bilgilenme ve danışmanlık hizmeti verilmektedir .
pegatek.com.tr sitemizden üyelerimize interaktif bilgilendirme ve danışmanlık hizmeti sunulmaktadır.

Gayrimenkul Değerlemesi (Expertiz)

Değerleme yöntemleri kullanılarak (emsal, maliyet, gelir yaklaşımı) SPK onay belgeli değerlendirme uzmanlarınca gayrimenkul değerlemesi yapılmaktadır. Değerleme raporları uluslararası standartlarda düzenlenmektedir. Gayrimenkule yönelik işlem yapanların işlem yaptıkları taşınmazın piyasa değerini bilmesi önemlidir. Gayrimenkulün değerinin bilinmesi pazarlık şansını artıracak,duygusal ve tesadüfi satın almaların önüne geçecektir.

Alım – Satım

Tapu devri işlemleri için üç aşama bulunmaktadır. Bunlar; Tapuya gitmeden önce yapılan işlemler, Tapu evrakları ile tapuda yapılan işlemler, Tapu aldıktan sonra yapılan işlemlerdir.

Tapuya gitmeden önce yapılması gereken ilk işlem randevu almaktır. Randevu almak için Tapu Müdürlüğü resmi sitesi üzerinden randevu alma seçeneği ve gerekli kimlik bilgilerini doldurarak randevu alınabilir.

Tıkla WhatsApp'a Geç
Ücretsiz! WhatsApp Danışma Hattı
Ücretsiz! WhatsApp Üzerinden Destek Almak İçin Tıklayın